رنگ کاری چوب حرفه ای  در منزل

مرحله دوازدهم رنگ کاری چوب-الوان چوب اسلامی-رنگ چوب حرفه ای-alvanchoobeslami.ir

رنگ کاری چوب حرفه‌ای در منزل

رنگ کاری چوب کار سختی نیست، اما کمی زمان می‌برد. رفتار چوب با سطوح دیگر مانند دیوارهای رنگ شده، فلز یا دیوار خشک متفاوت است. چوب لخت و بدون پوشش به‌سرعت رنگ را جذب می‌کند، بنابراین پرایمر همیشه ضروری است. چوب رنگ شده یا روکش شده باید به‌آرامی سمباده شود تا آستر بتواند چسبندگی داشته باشد. پرایمر به نوبه خود چسبندگی رنگ را فراهم می‌کند. تنها در چند ساعت می‌توانید یک تکه چوب کوچک مانند میز را رنگ کنید و نتایج خیره‌کننده به دست آورید.

رنگ کاری چوب-الوان چوب اسلامی-رنگ چوب حرفه ای-alvanchoobeslami.ir

 

آنچه شما برای رنگ کاری چوب نیاز دارید

تجهیزات / ابزار برای رنگ کاری چوب

  • قلم‌مو
  • سنباده اوربیتال
  • ورق پلاستیک
  • محافظ چشم و گوش
  • دستکش پلاستیکی
  • سطل
  • پارچه‌های تمیز
  • جاروبرقی
  • مجموعه غلتکی با پوشش فوم با چگالی بالا
  • سینی رنگ و آستر

متریال و مواد موردنیاز برای رنگ کاری چوب

  • رنگ داخلی اکریلیک – لاتکس
  • TSP (تری سدیم فسفات)
  • سنباده 180 و 220 گریت
  • پارچه چسبناک
  • افزودنی رنگ مانند پنترول یا فلوترول (اختیاری)

مواد لازم برای رنگ کاری چوب-alvanchoobeslami.ir

دستورالعمل رنگ کاری چوب

1.سطح کار خود را بپوشانید.

ورقه‌های پلاستیکی را روی زمین یا سایر سطوح کار بپوشانید تا از ریختن رنگ محافظت کنید. یک پارچه یا کاغذ پیمانکاری را روی ورقه پلاستیکی قرار دهید. پلاستیک از نفوذ رنگ به کف جلوگیری می‌کند.

مرحله اول رنگ کاری چوب-alvanchoobeslami.ir

2.سطوح چوبی را تمیز کنید

محافظ چشم و دستکش لاستیکی بپوشید. محلول TSP را با آب گرم به نسبت توصیه شده توسط سازنده مخلوط کنید. پارچه‌ای را در آب فرو کنید، آن را محکم فشار دهید تا خشک شود، سپس چوب را پاک کنید تا همه روغن‌ها و کثیفی‌ها پاک شوند. سطح را با آب تمیز و گرم و یک پارچه تمیز بشویید. بگذارید چوب کاملاً خشک شود.

مرحله دوم رنگ کاری چوب-alvanchoobeslami.ir

پس از خشک‌شدن چوب، قطعه را از نظر بریدگی و خراش بزرگ بررسی کنید. در صورت لزوم، آنها را با یک پرکننده چوب با استفاده از یک چاقوی بتونه انعطاف‌پذیر پر کنید.

3.سنباده بکشید.

یک ماسک و همچنین محافظ شنوایی قرار دهید. نواحی صاف چوب را با سنباده و کاغذ سنباده 180 سنباده بزنید. هدف ازبین‌بردن تمام پوشش‌ها و لکه‌ها از چوب نیست، بلکه صرفاً سطح را صاف کرده و مقداری خراش‌های جزئی ایجاد می‌کند تا به چسبندگی رنگ کمک کند.

مرحله سوم رنگ کاری چوب-الوان چوب اسلامی-alvanchoobeslami.ir

4.گوشه‌ها و جزئیات را سنباده بکشید

اگر در حال سمباده زدن مبلمانی هستید که سطوح ناهموار دارند، به سراغ سمباده دستی بروید تا کاغذ سنباده بهتر با شکل قطعه مطابقت داشته باشد. کاغذ سنباده را تا کنید و آن را روی یک لبه خم کنید. روی لبه‌ها، سنباده زدن خیلی سخت و گرد کردن لبه‌ها آسان است، بنابراین فشار کمی را حفظ کنید.

مرحله چهارم رنگ کاری چوب-الوان چوب اسلامی-alvanchoobeslami.ir

5.گردوغبار را پاک کنید

گردوغبار سنباده را از تمام سطوح کاملاً پاک کنید. با جاروبرقی شروع کنید. از دمنده استفاده نکنید، زیرا این کار فقط گردوغبار را دوباره روی سطح پخش می‌کند. اطمینان حاصل کنید که جاروبرقی دارای کیسه و فیلتر است تا گردوغبار موجود در هوا به حداقل برسد.

مرحله پنجم رنگ کاری چوب الوان چوب اسلامی-alvanchoobeslami.ir

6.چوب را آماده کنید

پرایمر را با همزن خوب مخلوط کنید. آستر را در سینی رنگ یا داخل یک سطل کوچک‌تر بریزید. پرایمر را با غلتک رنگ یا با قلم‌مو بمالید. پس از خشک‌شدن، اگر آستر روی چوب شفاف یا رگه‌دار به نظر می‌رسد، برای بار دوم پرایمر کنید. پرایمر در 30 دقیقه خشک می‌شود و مدت زمان ماندگاری مجدد آن حدود 1 ساعت است.

مرحله ششم رنگ کاری چوب-alvanchoobeslami.ir

7.اعمال پرایمر با غلتک (اختیاری)

برای سطوح صاف، برای سرعت بخشیدن به فرایند و ارائه یک سطح صاف‌تر، به سراغ غلتک بروید.

مرحله هفتم رنگ کاری چوب-alvanchoobeslami.ir

8.پرایمر را سنباده بزنید.

اجازه دهید آستر کاملاً خشک شود، سپس آن را قبل از رنگ‌آمیزی سمباده بکشید. از کاغذ سنباده 220 بسیار ریز استفاده کنید و برای جلوگیری از خراب‌شدن آستر فشار کمی وارد کنید.

مرحله هشتم رنگ کاری چوب-الوان چوب-alvanchoobeslami.ir

9.گردوغبار پرایمر را بردارید

گردوغبار پرایمر را با یک برس  و جاروبرقی پاک کنید و سپس با پارچه روی آن بکشید.

10.چوب را با قلم‌مو یا غلتک رنگ کنید

هر بار که از قلم‌مو استفاده می‌کنید انتهای موهای قلم‌مو را فقط حدود  یک‌سوم به رنگ آغشته کنید. رنگ را به چوب بزنید، قلم‌مو را در حرکات کوتاهی که موازی با رگه‌های چوب است بکشید. در این مرحله رنگ دوم را اضافه نکنید، زیرا ممکن است باعث خرابی رنگ شود.

برای رنگ‌آمیزی با غلتک، رنگ آستر را در سینی رنگ قرار دهید، سپس سینی را کمتر از نیمه پر کنید. غلتک را به‌آرامی داخل رنگ بکشید. رنگ را چند بار از شیب سینی بالا و پایین کنید تا رنگ روی پد غلتکی پخش شود.

غلتک را به چوب منتقل کنید. رنگ را روی چوب بغلتانید و فقط با فشار کم شروع کنید. روکش‌های فوم غلتکی با چگالی بالا با رنگ لاتکس نازک‌تر بهتر از رنگ‌های روغنی عمل می‌کنند.

مرحله دهم رنگ کاری چوب-الوان چوب-alvanchoobeslami.ir

11.مرحله اول را سنباده بزنید

اگر برای آخرین بار سمباده زدن و رنگ‌آمیزی را انتخاب کنید، معمولاً می‌توانید یک پوشش صاف‌تر به دست آورید. سنباده زدن اولین پوشش رنگ، برجستگی‌ها و ناهماهنگی‌های ایجاد شده توسط غلتک یا قلم‌مو را کاهش می‌دهد. با استفاده از کاغذ سنباده 220، به‌آرامی با دست سنباده بزنید یا کاغذ را به سنباده مداری بچسبانید و آن را بسیار سبک روی سطح بکشید. به‌غیراز وزن خود سنباده فشاری به سنباده وارد نکنید.

پس از سنباده زدن، پارچه چسبناک را باز کنید، آن را دسته‌بندی کنید؛ اما شل نگه دارید، سپس آن را به‌آرامی روی سطح بکشید. فشار بیش از حد روی پارچه چسبناک نتیجه معکوس خواهد داشت.

مرحله یازدهم رنگ کاری چوب-alvanchoobeslami.ir

12.لایه دوم رنگ را بزنید

یک لایه نهایی رنگ را با استفاده از قلم‌مو و یا غلتک به‌دلخواه بزنید. اجازه دهید رنگ طبق دستور خشک شود. در صورت امکان، قبل از استفاده، اجازه دهید سطح رنگ شده یک شب یا بیشتر خشک شود. رنگ پس از خشک‌شدن کامل، ماندگارتر می‌شود.

مرحله دوازدهم رنگ کاری چوب-الوان چوب اسلامی-رنگ چوب حرفه ای-alvanchoobeslami.ir

برای کسب اطلاعات بیشتر با الوان چوب اسلامی تماس بگیرید.

منبع

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *